Het magazine van Danny

Door 16 juli 2014Het magazine van...

Danny Philippi maakte voor zijn opleiding communicatie een magazine. Toen wij dit bestand zagen binnenkomen viel ons mond letterlijk open van verbazing! Een magazine dat zowel grafisch als inhoudelijk super goed in elkaar is gezet. Het heeft Danny een stapje verder geholpen tijdens zijn sollicitatiegesprek en we zijn erg blij dat we dit magazine mogen delen! Dit is het verhaal van Danny:

Het magazine dat ik, in eerste instantie, vanuit mijn opleiding (Communicatie) heb gemaakt gaf me de kans om mij als persoon in één boekje samen te vatten. Er was vrijheid voor een eigen invulling in de breedste zin van het woord. Vandaar dat Ik het persoonlijk naar me toe heb getrokken en mezelf bijna letterlijk bloot heb gegeven. Zo is het een soort CV in een ander jasje geworden waarmee ik aan kan komen zetten bij bedrijven. Zonder er onnodig veel woorden vuil aan te maken weten anderen gelijk wat ik hen te bieden heb.

Ik vind het belangrijk dat je dicht bij jezelf blijft en dit ook aantoont. Zo zijn er uiteenlopende teksten in terug te vinden: van een fictief verhaal tot een fotoreeks. Eén voor één zeggen ze iets over mij, maar hebben ook een achterliggende gedachte.

Bekijk het magazine

Personaliseren

Je moet consistent te werk gaan bij de opmaak van een magazine. Hiermee bedoel ik dat alles een geheel moet zijn. Leg een basis en probeer jezelf te beperken door niet veel af te wijken. De kunst hierin is dat je je magazine wel iets ‘speciaals’ wilt meegeven. In mijn geval heb ik gewerkt met een zwarte achtergrond. Een dode maar toch mysterieuze kleur. Om het af te breken heb ik naast wit veel warme kleuren gebruikt als oranje, rood en bruin. Dit was de eerste stap die ik genomen heb in het ‘personaliseren’.

In de huidige samenleving is beeld belangrijker dan tekst geworden. Spreekt het niet aan, dan zal er ook niet zo snel gelezen worden. Hiervoor heb ik titels verzonnen die de aandacht trekken. En daarnaast zoveel mogelijk afbeeldingen en foto’s gebruikt waar een persoon of lichaam (deels) op te zien is. Zo voelt het niet alleen persoonlijk, maar blijven al je zintuigen ook geprikkeld. Je lichaam is iets waar iedereen onzeker over is, hier zal dus ook niet gauw overheen gekeken worden. Ze spreken niet voor niets over ‘sex sells’. Het is gewoon zo.

Complimenten

Ik leef onder verschillende motto’s, waaronder: als je iets doet, doe het dan goed. Zo had ik kunnen gaan voor de goedkoopste variant, maar ik koos voor de gelijmde met glans. Achteraf gezien geen spijt gehad, want het resultaat mocht er zeker wezen. En dit eveneens als de reacties. De een vond het visueel prachtig, de ander kwam met vragen n.a.v. de teksten. Daarnaast was de intentie van mijn fotoreeks, om de lezer te laten terugbladeren als ze bij de laatste pagina aankwamen, meer dan geslaagd. Als klap op de vuurpijl gaven de docenten aan dat ze mij zo naar de Willem de Kooning Academie zouden sturen. Jammer genoeg heb ik hiervoor op een –minder beruchte– kunstacademie gezeten. Ook al vond ik het hartstikke leuk, ik zou toch niet terug willen!

Gelukkig is het hier niet bij gebleven en heb ik mijn magazine ook in de praktijk kunnen brengen. Tijdens een sollicitatiegesprek bleef het niet onopgemerkt. Het was digitaal bekeken, gelezen en nu dus ook fysiek in handen gehouden. Er is zelfs een heel gesprek uit voort gekomen. Voor mij heeft het dus echt heel goed gewerkt als visitekaartje.

Danny Philippi
Danny Philippi’s LinkedIn

Gerelateerde pagina’s

Alle magazine verhalen
Jouw verhaal delen
Magazine maken

Laat een reactie achter