Plaats advertenties in jouw magazine

Ga je een glossy maken? Dan zou het natuurlijk helemaal te gek zijn als deze ook de uitstraling heeft van een echt magazine. Wat er nooit ontbreekt in de grote bladen zijn advertenties. Voor de grote bladen zijn advertenties een bron van inkomsten, maar maak je een persoonlijk magazine in enkele oplagen dan is een advertentie gewoon een leuke bijkomstigheid. Leuk om de hoofdpersoon van het blad te associëren met zijn of haar favorieten merken!

Denk bijvoorbeeld aan de dagelijkse make-up merken, favoriete kledingmerken of het drankje dat de ontvanger van het blad als water kan drinken! Verrijk je magazine simpel en snel met advertenties. Ben je benieuwd waar de redacteurs van grote bladen op letten? Lees hieronder de 5 tips voor het plaatsen van advertenties.

1. Gebruik geen opvallende kleuren in het bijzijn van advertenties

Deze kleuren zullen je lezers afleiden waardoor de advertenties niet of nauwelijks worden bekeken. Een opvallende kleur is bijvoorbeeld rood. Vermijd dergelijke opvallende kleuren, vooral op de tegenoverliggende pagina. Anders zullen de advertenties naar de achtergrond verdwijnen.

2. Plaats een advertentie op de rechter pagina in plaats van de linker pagina.

Onderzoek heeft bewezen dat een advertentie op de rechter pagina van een tijdschrift meer aandacht trekt dan op de linker pagina. Kennelijk kijkt men sneller naar rechts en of vindt men het comfortabeler om een rechter pagina te lezen.

3. Gebruik niet één kleur maar verschillende kleuren in een advertentie

Eén kleur maakt een advertentie eentonig. Verschillende kleuren die bij elkaar passen (zie ons artikel over kleurgebruik) maken een advertentie mooier en valt bovendien meer op bij de lezer. Sommige kleuren trekken meer aandacht dan anderen. Zo trekt volgens onderzoek groen meer aandacht dan blauw.

4. Maak gebruik van grote formaten in plaats van mini-advertenties

Het is beter om één grote advertentie te plaatsen op één pagina, dan verschillende kleine advertenties op meerdere pagina’s. Kleine advertenties hebben namelijk nauwelijks invloed op het kijkgedrag van lezers. Een advertentie die een halve pagina inneemt zou binnen de eerste vijf seconden slechts 20 procent van de aandacht trekken, terwijl een advertentie op 1 hele pagina 42 procent van de aandacht trekt.

5. Zorg voor pakkende headlines

Grote headlines worden direct gezien door lezers. Vooral wanneer headlines ook nog eens marketinggericht zijn, kun je goede resultaten bereiken. Het schijnt dat het noemen van een (bekend) merk in de headline de effectiviteit verhoogt.

Advertenties kun je zelf ontwerpen, maar van de meeste grote merken zijn advertenties ook via het internet te vinden. Ga je afbeeldingen downloaden vanaf het internet? Let er dan op dat de afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn. Lees ook: Hoge resolutie afbeeldingen zoeken op Google

 

Laat een reactie achter